sobota 30. listopadu 2013

DIY- obraz z voskovek



Takže, dnes tu mám DIY návod na tento pěkný obraz z voskovek, který se hodí jako dekorace snad do každého pokoje! :) Vím, že už se skoro každý s takovým obrazem někde setkal, nevím jak vy, ale já osobně jsem nikde neviděla přesný návod jak to vůbec udělat. Proto jsem si s tím trochu pohrála a musela to zkusit na víc pokusů a věřte mi, není to nic jednoduchého a pokud vám z toho vznikne něco takového:


tak to tleskám, protože já sama jsem na tím strávila přes hodinu a byla jsem ráda, že mi to steklo tak, kam to steklo.

Ale teď už k návodu! :)



Co budete potřebovat?
- papír velikosti A3

- polystyren velikosti A3
- kousek obyčejného papíru

- voskovky




- extrémní lepidlo





- fén
- malé špendlíky




....................

Začněte tím, že připnete papír malými špendlíky k polystyrenu, aby papír držel při postavení rovně a neohýbal se. 




Potom z voskovek sundejte papírky (podle mě je to potom hezčí, navíc, já měla nějaké kratší atd., protože jsem vytáhla nějaké starší) a nalámejte je na stejně velké kousky, protože tím jich budete mít víc a jejich délka potom skvěle vyhovuje. 



Potom vezměte kousek papíru a na něj zkuste barvy voskovek a podle nich seřaďte voskovky od nejsvětlejší po nejtmavší. :)




Potom na vrchní stranu papíru na polystyrenu udělejte dost silný pruh lepidlem a (podle druhu lepidla) ho nechte odvětrat.
Toho fleku si nevšímejte, je z druhé strany, když jsem obraz zkoušela dělat poprvé a nepovedl se mi. 


Potom na něj nalepte voskovky, silně je přitiskněte a opřete obraz o stěnu.



Pak začněte voskovky fénovat, nejlépe na nejvyšší teplotu. 
Nedivte se, že to bude dlouho trvat, já sama to dělala hodinu.. :D Ale to bylo možná tím, že mám malý fén. 



Po čase začnou stékat první kapky. Hlavně se nesnažte dávat fén co nejblíž. Já to tak mám na fotce, protože jinak by tam fén nebyl vidět, ale fénovala jsem to z větší dálky. Čím blíž fén budete držet, tím méně voskovek se bude rozehřívat!!


Až se vám to bude zdát dostatečně hotové podle vašich představ, nechte uschnout a je hotovo! :) 


Čím víc to budete chtít mít zaplněné, tím víc času nad tím budete muset strávit, takže jestli chcete celý obraz zaplněný, počítejte s tím, že nad tím nějaký ten čas posedíte! :)

Tak to bylo dnes všechno, doufám že se vám návod líbil. Jestli chcete obraz zkusit udělat, přeji pevné nervy a ať se podaří. Jestli jste něco podobného zkoušeli, dejte vědět v komentářích jak jste dopadli! :) 

Nakonec přidávám pár tipů pro inspiraci. :)









A ještě něco na pobavení. :D :D



1 komentář: